Kevään valmennukset ovat käynnistyneet Kainuussa. Työnhakijoille on tarjolla useita erilaisia valmennuksia työnhaun ja ammatinvalinnan tueksi sekä osaamisen kehittämiseksi.

Kainuussa on mahdollisuus päästä palvelutarpeen arvioon, ns. Starttiin, jossa yhdessä kartoitetaan osaamista ja palveluita, joista olisi apua työllistymisessä.  Vaihtoehtona on esimerkiksi henkilökohtainen työhönvalmennus, jossa saa  ohjausta mm. osaamisperusteisen CV:n ja hakemusten hiomiseen, sopivien työpaikkojen kartoittamiseen ja haastatteluun valmistautumiseen. Keväällä on useita ryhmämuotoisia työnhakuvalmennuksia niin lähitoteutuksena kuin verkossa. Uravalmennuksessa voi taas pohtia uusia työvaihtoehtoja, osaamisen siirrettävyyttä uusille aloille tai koulutuspolkuja uuteen ammattiin – myös psykologin tukemana.

”Suosittelen lämpimästi valmennusta! Valmentaja kuunteli minua ja pystyin keskustelemaan luottamuksellisesti hänen kanssaan. Valmennus tarjosi aidosti yksilöllistä palvelua juuri minulle! Arvosana 5/5”

”Valmennus avasi hyvin erilaisia opiskelu- ja työmahdollisuuksia. Sai selvitettyä omia vahvuuksia/kehittämiskohteita erilaisten testien ja ryhmätyöskentelyiden avulla. Valmentajat olivat ihania ja ammattitaitoisia, kannustavia. Valmennuksesta oli erittäin paljon hyötyä itselle, tästä on hyvä jatkaa.”

Lisätietoa löytyy Alkavat työelämävalmennukset sekä Kainuun TE-toimiston kotisivulta.

Kainuu: https://toimistot.te-palvelut.fi/kainuu

Kysy lisää – katsotaan yhdessä sinulle sopiva palvelu 🙂