Olen Valviran laillistama psykoterapeutti ja minulla on Kela pätevyys. Tarjoan psykoterapiaa suomen ja englannin kielellä Kajaanissa ja etänä. Teen psykoterapiaa kognitiivisen käyttäytymisterapian (KKT) näkökulmasta.

Otan uusia Kela asiakkaita

Käytän kognitiivisen käyttäytymisterapian tutkimukseen ja näyttöön perustuvia menetelmiä asiakkaiden ongelmien hoidossa. Terapia pohjautuu käyttäytymisanalyyseihin, joiden avulla opetellaan ymmärtämään asiakkaan ongelmaa syvällisemmin, sekä määrittelemään ongelmaa laukaisevia ja ylläpitäviä tekijöitä. Käyttäytymisanalyysin pohjalta suunnitellaan hoitoprosessi ja valitaan asiakkaan ongelmaan ja tilanteeseen parhaiten soveltuvat hoitomenetelmät. Hoidossa keskitytään haitallisten ajatusten ja uskomusten tunnistamiseen ja käsittelyyn, sekä uusien selviytymiskeinojen opetteluun ja tunnereaktioiden säätelyn harjoitteluun. Menetelminä käytän mm. skeematerapiaa, Mindfullness -menetelmiä, hyväksymis- ja omistautumisterapian (HOT) menetelmiä, ongelmanratkaisua, sovellettua rentoutusta, altistusta ja muita tutkimukseen pohjautuvia kognitiivisen käyttäytymisterapian menetelmiä. Hoitomenetelmät valitaan aina yhteistyössä asiakkaan kanssa.

Terapeuttina olen myötätuntoinen, asiakastani kuunteleva, arvostava ja tavoitteellinen. Pystyn antamaan terapiaa sujuvasti sekä suomen että englannin kielellä.

Olen valmistunut psykoterapeutiksi Tampereen yliopistosta (kognitiivinen käyttäytymisterapia, kontekstuaalinen ja prosessipohjainen suuntaus), minkä lisäksi olen suorittanut MSc Occupational Psychology -tutkinnon London Metropolitan yliopistossa ja minulla on Iso-Britannian Chartered Psychologist (CPsychol) -status. Terapiatyön lisäksi olen työskennellyt mm. ammatinvalintapsykologina, valmentajana, rekrytointikonsulttina, yliopistossa työpsykologian sekä sosiaalisten tieteiden opettajana, psykologian tutkimus- ja suunnittelutehtävissä, yrityskouluttajana sekä hankepäällikkönä ja hanketyöntekijänä tasa-arvo- ja yhdenvertaisuushankkeissa. Erikoisosaamistani ovat ahdistusperäiset häiriöt (esim. sosiaalinen ahdistus, OCD, yleistynyt ahdistuneisuushäiriö, paniikkihäiriöt) sekä stressi ja työuupumus, mutta olen kiinnostunut hoitamaan monenlaisia mielenterveyden häiriöitä ja ongelmia kuten traumaperäistä stressihäiriötä, päihdeongelmia (alkoholi, tupakka ja huumausaineet), painonhallinnan ongelmia, tapahäiriöitä, syömishäiriöitä, bipolaarista häiriötä ja masennusta. Menetelmistäni on hyötyä myös kipupotilaiden hoidossa, ADHD:n liittyvien keskittymisvaikeuksien sekä tunnesäätelyn ongelmien hoidossa sekä sukupuoli-identiteettiin liittyvissä kysymyksissä.