Opinnollistamisella osaamista Kainuuseen – OK-hanke järjestää syyskuussa 2023 maksuttoman työpaikkaohjaajakoulutuksen henkilöille, jotka työssään ohjaavat erilaisia oppijoita, kuten harjoittelijoita, työkokeilijoita ja uusia työntekijöitä.

Koulutuksen sisältönä mm.

• Oppijoiden ja työntekijöiden erilaisten sopimusten huomioiminen ohjauksessa
  • Oppimishaasteet (kuten lukivaikeudet ja nepsy-oireet)
  • Eri sukupolvet työelämässä
  • Työpaikkaohjaajan herkkyys ohjaukseen
  • Miten annan vaikuttavaa palautetta
  • Opinnollistaminen ja ohjaus kohti osaamistodistusta
  • Ammatillisen ja amk-koulutuksen järjestämistavat

Koulutus järjestetään viitenä eri päivänä, 2,5 h/kerta.

Koulutuksen asiantuntijoina toimii Silja Kauppinen ja Aija Juntunen Koulutusavain Oy:stä.

Silja Kauppinen, yrittäjä, työyhteisö- ja uravalmentaja. Hänellä on monipuolinen 25 vuoden kokemus työyhteisöjen ja työllisyyden kehittämisestä, erityisesti Pohjois-Suomessa. Hän on työhyvinvointiosaamisen, ihmisten johtamisen, aikuiskoulutus- ja ohjauspalvelujen, osaamisen arvioinnin ja kehittämisen sekä henkilöstöhallinnon asiantuntija. Koulutukseltaan hän on YTM, sosiaalipsykologi, AmO.

Aija Juntunen, rekrytointikonsultti, ammatinvalinta- ja uravalmentaja. Hänellä on vahva kokemus rekrytointi- ja työyhteisöasiantuntijan sekä ammatinvalinta- ja uravalmentajan tehtävistä. Hän on työskennellyt kahdeksan vuotta työpsykologina myös Lontoossa. Koulutukseltaan hän on CPsychol, työpsykologian maisteri U.K.

Lisätietoa

Virpi Heikkinen p. 040 359 4709