Ottaako hermoon, tasaileppa pulssi. Mitä tehdä työpaikoilla, kun tunteet ottavat vallan?

Podcastsarjan ensimmäisessä jaksossa käsitellään tunnetaitoja oman hyvinvoinnin näkökulmasta sekä miten tunteet vaikuttavat omaan ajatteluun, toimintaan ja suoriutumiseemme. Jenna Härkösen haastateltavana työelämän konsultti Aija Juntunen.

Miten voin vaikuttaa omaan mieleeni ja tunteisiin haastavissa tilanteissa – entäpä miten tunnetiloja ja ilmapiiriä edistetään tai johdetaan?

Podcastsarjan toisessa jaksossa käsitellään tunteita haastavien tilanteiden näkökulmasta sekä siitä miten voimme vaikuttaa toisten ihmisten tunteisiin, ja millaiset asiat vaikuttavat tunteiden kukoistukseen työpaikalla. Lisäksi keskustelemme mitä on psykologinen turvallisuus, joka vaikuttaa niin yksilön hyvinvointiin kuin tiimienkin menestymiseen. Jenna Härkösen haastateltavana uravalmentaja, kouluttaja Johanna Granlund.

Podcastsarjan kolmannessa jaksossa puhutaan temperamenteista, persoonallisuuksista ja vuorovaikutuksesta.

Työelämän väärinymmärrykset syntyvät usein tahattomasti eri temperamenttien kohtaamissa, joilta emme voi välttyä – mitä näissä tilanteissa tulee ottaa huomioon, kun toisen toiminta menee tunteisiin?

Lisäksi keskustellaan siitä, miten erilaisuutta voi ja kannattaa hyödyntää. Jenna Härkösen haastateltavana vastaava kouluttaja, työyhteisövalmentaja Riitta Romppainen.

Palaute herättää tunteita. Miten palautekulttuuri saadaan kukoistamaan?

Podcast-sarjan viimeisessä jaksossa keskustellaan siitä, mitä kannattaa ottaa huomioon palautteen antamisessa ja vastaanottamisessa sekä siitä onko työelämässä tilanteita, jolloin palautetta ei tarvitse ottaa vastaan. Millainen palaute on vaikuttavaa ja kuinka palautekulttuuri saadaan kukoistamaan. Jenna Härkösen haastateltavana on työyhteisövalmentaja Eija Leinonen.